Зовсім нещодавно на ютуб-каналі Unicorn Gunter вийшла перша серія чудесного українського мультсеріалу «Правда & Кривда», який за 11 днів зібрав понад 20 тисяч переглядів. Як завжди, активізувалися і критики. Найцікавіше, що мультсеріал створений не якоюсь відомою студією чи мультиплікатором, не мав широкої реклами чи навіть продюсера. Про мультфільм та його творця не було жодної інформації. Але після перегляду з’явилася купа запитань і бажання дізнатися – хто ця талановита людина. Я зв’язалася з авторкою (художницею, режисеркою та сценаристкою в одній особі), і вона з радістю погодилася на інтерв’ю.
– Як Вас звати?
– Мене звати Дарина, творю і працюю під ніком Unicorn Gunter.
– «Правда & Кривда» – Ваш перший мультфільм?
– Так, це мій перший повноцінний мультфільм. До цього я наважувалась лише на музикальні кліпи, невеликі анімації та сторіборди.
– Скільки людей працювало над створенням мультфільму?
– Над створенням мультфільму працювало 7 людей (якщо не враховувати постійний нагляд і коментарі від сестер). Я (аніматор), одна художниця фонів, одна режисерка звуку, і ще 4 озвучниці персонажів.
– Ваші сестри теж художниці?
– Так, у нас всі дівчата по-своєму творчі особистості.
– Як набиралася команда?
– Команда набралась досить спонтанно. Загалом, небайдужі люди відізвались на мій пошук у команду, і ми почали співпрацю.

– Скільки планується серій?
– На скільки вистачить сил! Концепт історії побудований так, що персонажі зможуть пережити ще багато різноманітних пригод і потрапити в купу халеп. У них до цього особливий хист.
– Сценарій прописаний на весь серіал? Тобто, чи є бачення повної казки, чи все йде імпровізаційно?
– Є загальний “скелет” історії. Але це для мене така ж пригода, як і для глядача. Під час роботи багато речей неодмінно змінюються. Мені самій цікаво, куди історія заведе персонажів.

– Мені здалося, Ви як художниця надихалися творчістю відомого японського режисера-аніматора Хаяо Міядзакі: за стилем малюнка та деякими образами (наприклад, птах, усередині якого ховається неспокійна душа) мультфільм нагадує його роботи. Чи так це?
– Думаю, немає такого аніматора, який би не надихався Міядзакі тою чи іншою мірою. Це пік анімаційного генія. Але загалом, це не було моєю метою чи основним джерелом натхнення. Хотілось би випрацювати свій стиль, аби він читався як самобутній, щоб його впізнавали без додаткових асоціацій.
– Як створювався образ Душі? Мені вона нагадує чи то сперматозоїд, чи то яйце, де білок і жовток помінялися місцями.
– Душа – це маленький вогник! Той, який палає всередині кожного з нас. Не думаю, що було б доречним основувати персонажа, який мріє стати дівчинкою, на основі тих рис, що асоціюються з чоловічим образом.

– Розкажіть про створення образів Правди та Кривди. Мені здалося, що вони не виглядають ровесницями – вочевидь, Кривда старша. З чого випливає, що спочатку була Кривда. А Правда мені нагадує Білосніжку, у якої чомусь сильно виділяються ікла.
– Правда і Кривда беруть свій початок з однойменної української казки, все інше – асоціативний ряд. Їх зовнішність – прояв їх внутрішньому стану. Правда молода, сильна, типаж відповідає українському “стандарту краси” з темними бровами… Палітра її персонажа – сині й блакитині відтінки, які асоціюються з чистотою, урочистістю, з Небесами, до яких вона так чи інакше прив’язана. Хоч Правда і з “хорошої команди”, її занадто гострі ікла видають, що все не так однозначно з її характером. Кривда старша й досвідчена жінка. Хоч вона і доволі активна, все одно в її діях відчувається глибока втома. Кольори її персонажа – червоний з додаванням золотих елементів – більше асоціюються зі зрілістю. Червоний – як колір люті, колір Пекла.

– Те, що Правда та Кривда мають по одному крилу, означає, що вони можуть літати тільки разом? Але чи так потрібна Кривда Правді?
– Чи можуть вони вдвох літати, чи ні – це ще питання. Що насправді важливо, так це те, що вони є половинками одного цілого, вони доповнюють одна одну. В кожного має бути баланс хорошого та поганого, тоді ми почуваємося повноцінно. Гадаю, персонажі відображають це. Вони кардинально різні, але найкраще працюють саме в парі.
– Розкажіть про символіку, яка була використана в мультфільмі. Наприклад, на самому початку назва написана стилізованим шрифтом. Як Вами обиралися ці символи?
– В першій серії закладено багато символіки, яка з часом стане зрозумілою (не хотілося б розкривати усі карти одразу, бо втратимо інтригу). В стилістиці написів заголовка є деталі, які асоціюються з персонажами та їх історією. У Правди показані крила метелика, коровай, пташині кісточки і янгольські крила. Напис “Кривда” має у собі чортів і хатки на курячих лапах, які були символом переходу на той світ. Це пов’язано з символікою, яка закладалась у всім нам знайомі казки.

– Чому про мультфільм так мало інформації – немає навіть опису під відео?
– Я не очікувала, що мультфільм побачать стільки людей, тому більше фокусувалась на його публікації аніж на оформленні. Я працюю над цим тепер. Перший масштабний проєкт – вчусь по ходу справи.
– Де брали кошти на створення мультфільму?
– У мультфільму не було бюджету. Зовсім. Художниця фонів і озвучниці працювали бартером (ви мені це – а я вам щось у відповідь намалюю). Режисерці звуку заплатила з власних грошей, які так-сяк накопичила за рік підробіток і фрілансів. Дуже вдячна всім людям, хто допоміг у реалізації цієї ідеї. Нам потрібно більше унікальних проєктів з різними жанрами. Практика показала, що наш глядач прагне чогось нового та створеного з душею. Вони готові це підтримувати. Я дуже цьому рада.
Наталія Кряж