Імпровізатор

Культура: новини, враження, інтерв'ю

* Враження Музика

Світло в темні години: музика, вогонь надії

23 листопада у Національній філармонії України відбувся концерт Національного ансамблю солістів Київська камерата під батутою Кері-Лінн Вілсон (США-Канада), присвячений пам’яті жертв Голодомору.

У центрі програми – великий твір сучасного композитора Євгена Станковича, присвячений подіям Голодомору. Доповнили програму твори не менш експресивні – «Адажіо» Барбера, «Мелодія» зі «Списку Шиндлера», пов’язана з іншим геноцидом – Голокостом проти євреїв.  У концерті брали участь симфонічний оркестр НФУ, Капела «ДУМКА», солістка Богдана Півненко (скрипка); читець Євген Нищук та вокалістка Софія Павліченко.

Напередодні концерту український композитор і віолончеліст Золтан Алмаші розповів:

“Панихида за померлими з голоду” Станковича крім того, що геніальна музика сама по собі, є ще й надпотужним Свідченням трагічного буття нашого українського народу. В цій музиці з надзвичайною силою втілена вся наша біль, скорбота, горе, разом з тим є надія, і віра! І є в ній сила, і впевненість. що ми вирвемося з цього зачарованого кола страждань. Ми переможемо!

Буде потужний склад – хор “Думка”, Симфонічний оркестр НФУ, НАС “Київська камерата”, визначна диригентка Кері-Лінн Вілсон. Велике щастя бути серед цих людей і брати участь у виконанні великої музики Євгена Станковича. Але окремо хочу сказати ще про американський блок програми.

Буде українська прем’єра Сюїти “Червона скрипка” для скрипки та оркестру Джона Корільяно. Вона скомпонована з музики до однойменного фільму. Фільм знаменитий, музика отримала Оскара, і тощо, і тощо. Але на мою думку не це головне. Головне, що це шедевр! Це гарно так співпало, що шедевр отримав нагороди – бо не всі шедеври отримують нагороди, і не всі артефакти, які отримують високі нагороди, є шедеврами. Чому я вважаю що це шедевр? Це дуже професійно і мудро написана партитура. Як для кіномузики написана дуже сміливо, використано багато авангардюжних надбань – тут і алеаторика, і сонористика. Але тут і Мелодія з великої букви. Тут дуже все геніально інтегровано, синтезовано. Ця музика дуже цінна для нашої культурної ситуації, в ній я бачу багато перспектив та орієнтирів. Вона не замкнута в якійсь одній системі цінностей, в ній є свобода! А ще цей твір дуже віртуозний для соліста. У всіх сенсах. І хто як не Bogdana Pivnenko його нам спрезентує?

Ще буде Adagio Барбера. Ну, тут без слів. Це вічний, абсолютний беззаперечний шедевр».

Ірина Буданська, співорганізаторка фестивалю Bouquet Kyiv Stage, після концерту поділилася враженнями:

«Грандіозний концерт сьогодні відбувся у Філармонії! Все було по великому рахунку – програма, виконавці, диригентка, солісти! Це було справжнім потрясінням, стільки пережито за ці півтори години концерту.

Коли зазвучала музика Самюеля Барбера, побігли мурахи по шкірі, і наче зовсім не стало шкіри, кожен наче відкрився музиці, і у зал увійшла така довірлива атмосфера.

А потім «Червона скрипка» Джона Корільяно – і це особлива історія. Не випадково цей музичний твір отримав всі можливі нагороди, бо стільки драматизму, сили, тонкості, чуттєвості, відтінків в ньому! Bogdana Pivnenko була неперевершена! Як на мене, сьогодні була просто вершина її віртуозності, потужності, чуттєвості. Добре, що після «Червоної скрипки» була перерва, бо потрібно було трохи видихнути.

А після перерви прозвучала «Панахіда за померлими з голоду» Євгена Станковича. Дуже боляче, в якийсь момент здавалося зупиниться серце, але саме в цей момент наче відбулось відродження, і мені здалося, що у залі стало більше світла від музики.

І на завершення концерту – Джон Вільямс, музика до фільму «Список Шиндлера», як шлях крізь світлий сум до надії і піднесення.

А душею і серцем цього концерту, цього дійства була Keri-Lynn Wilson . Вона випромінювала стільки любові, щирості, майстерності, краси!

Величезна шана і вдячність всім, хто створив цю велику подію, саме сьогодні, у День памʼяті жертв голодоморів».

Кері-Лінн Вілсон – канадсько-американська диригентка з українським корінням, яка виступає з найвідомішими оркестрами і солістами в різних країнах світу. В Україні на конкурсній основі вона набула посаду головного диригента Національного ансамблю солістів «Київська камерата».