Імпровізатор

Культура: новини, враження, інтерв'ю

* Враження Арт

Сміливість і чуттєвість фоторобіт Імоджен Каннінгем

Імоджен Каннінгем (Imogen Cunningham) іноді називають прото-феміністкою. У 1913 році вона написала маніфест під назвою “Фотографія як професія для жінок”.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Three Dancers, Mills College, 1929

Вона наполягала на тому, що жінки однаково з чоловіками фізично здатні виконувати трудомісткий на той час процес зйомки та прояви фотографій, і що обидві статі мають різні, але однаково гідні форми самовираження.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Paul Burlingame, 1953

18-річна Імоджен купила свою першу фотокамеру 1901 року. Процес прояву фотографії здавався їй якимось дивом, тому дівчина обрала для себе вивчення хімії в University of Washington.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. San Francisco Shoreline, 1957

Захистивши дипломну роботу “Сучасні процеси фотографії”, ентузіастка вирушила у Німеччину, де у Вищій технічній школі Дрездена у лабораторії професора Robert Luther працювала над удосконаленням та здешевленням технології платинового друку.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Three Harps, 1935

Звичайно, паралельно із науковими дослідженнями, дівчина займалася творчістю. Їй же потрібний був матеріал для експериментів. Імоджен фотографувала все, “що освітлене сонцем”. Але вона прагнула не просто фіксувати, а й створювати образи.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Stan, San Francisco, 1959

Якось вона вирушила зі своїм нареченим художником Roy Partridge на фотосесію в горах, де знімала його оголеним. Авторка показала отримані знімки у кількох виданнях. У кращому разі їй казали, що редакція не зацікавлена. Але кілька разів фотографа та модель назвали “парочкою збоченців”. Громадськість обурював факт, що жінка фотографує оголеного чоловіка, а не навпаки!

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Datura, c. 1930

До теми чуттєвості уродженка Портленда зверталася у творчості досить часто. Але присутність еротизму очевидна і в серії квіткових фотографій 1920-х, і в знімку зім’ятого ліжка, зробленому через 30 років.

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. The Unmade Bed, 1957

Каннінгем легко “захоплювала” жанр за жанром, нерідко граючи на чужому полі, проте ніколи не програючи. “Я ні за чим не полюю – я просто чекаю, поки щось мене вдарить. Я думаю, що найкращий знімок це той, який я збираюся зробити, а не той, який виходить після натискання кнопки. Коли я натискаю кнопку, того знімка, який я уявляла собі, більше немає. Все ж, я сподіваюся коли-небудь зробити його”, – сказала якось американка. Її фотокар’єра тривала понад 50 років. Своїми знімками вона змінювала цей світ на краще!

Imogen Cunningham (American, 1883-1976) Photography. Aiko’s Hands, 1971

Gerda Griffon