Імпровізатор

Культура: новини, враження, інтерв'ю

* Враження Образ

Картина перетворюється… на сукню!

Федір Возіанов, один з провідних українських дизайнерів, засновник бренду одягу Vozianov, презентував колекцію “Дух відсутності”, що складається з 10 творів, які можна трактувати і як об’єкти мистецтва, і як предмети одягу.

Те, що на людині або манекені має вигляд сукні, жилету, спідниці або шортів, у розгорнутому вигляді легко перетворюється на картину або інсталяцію. Вражає чудове просторове мислення автора, який увійшов в індустрію моди, навіть не маючи профільної освіти. Ось на білій стіні чорний щит з очима і розтягнутою посмішкою, а на манекені – те ж саме, тільки, виявляється, це шорти! Або чорний квадрат з вирізаним серпом місяця – стильний жилет. Але й самі полотна містять у собі зашифрований сенс. Вирізані фрагменти – “духи відсутності”, відповідно, твори носять назви: “Відсутність Місяця”, “Відсутність Сонця”, “Відсутність відсутності” тощо. “Відсутність не є недоліком, це дуже сильна річ, і це дуже сильний художній прийом. І ставитися до неї треба не так, наче це ніщо, а так, наче це щось дуже важливе”, – прокоментував свою задумку Возіанов.

Вперше автор представив подібний модний арт-перфоманс у рамках Ukrainian Fashion Week 2016. Головна ідея “одяг як арт-об’єкт” викликала захоплення у поціновувачів мистецтва. Тому в новій колекції художник продовжує розвивати задум.

Під час перегляду колекції зародилося декілька запитань, на які Федір Возіанов люб’язно відповів.

– Судячи з усього, Ви любите вирішувати якісь ребуси, головоломки.

– Так, час від часу я люблю думати, міркувати. У цьому випадку я думав, яку відсутність цікаво було б показати. Потім думав, у якій формі може бути подана ця відсутність. Потім уже думав, як це технічно зробити, щоб ідея перетворилася на одяг. Прийом досить простий, але дуже наочний. Дірка – це відсутність. У фешені це показати – елементарно. Просто вирізаєш – ось тобі відсутність.

– Чому ви обрали чорний колір?

– Я люблю чорний, він зручний для того, щоб висловлювати думки.

– Яку тканину ви переважно використовуєте в роботі?

– Немає одного матеріалу. Є переваги при виборі – пластичність і м’якість. Зазвичай одяг створюється складним шляхом – робиться викрійка, зшивається багато швів, щоб усе сиділо по фігурі. Але одяг завжди створюється з площини. І в якийсь момент мені стало цікаво, наскільки площина без жодних викрійок може перетворитися на об’єм для тіла. Я цим займаюся вже років десять.

– Ви плануєте виставити цю колекцію ще десь?

– Я про це поки що не думав. Цю колекцію я створив конкретно для цього місця (на території Софії Київської – прим. ред.), тобто відправною точкою було саме місце. Можу додати, що ці речі по-особливому існують із тілом. Крім того, що вони цікаві на площинах, вони ще досить практичні.

Наталія Кряж

Фото – автора