В рамках фестивалю Leopolis Jazz Fest у мальовничому місці Львова – Митрополичих Садах Андрея Шептицького – пройшов показ Haute Couture від відомого українського дизайнера Оксани Караванської. Що примітно, покази Караванської посприяли початку реставрації цієї знаменитої культурної пам’ятки – сюди повернулися аристократизм і вишуканість ландшафтного дизайну.
Розкішне історичне місце, приголомшливе вбрання, колоритна музика. І частування для гостей – апетитні національні страви. Унікальність, естетика, культура і любов! Окремо хочеться сказати про музику: до і після показу лунали красиві українські пісні у виконанні учасниці “Голосу Країни”, бандуристки і співачки Марини Круть, а саундтрек модної історії створив художній керівник вокальної формації “Піккардійська Терція” Володимир Якимець, а також шестеро гуцулів-трембітарів. На моделях, які демонстрували колекцію, були тонкі прикраси грузинського бренду аксесуарів ручної роботи BOO Jewellery.
Кожен образ – особливий. У кожній сукні використано кілька різних за структурою і складом тканин, багато вишивки, аплікації (особливо зачепили граціозні й вигадливі зображення коней), мережив, несподіваних вставок. Велика кольорова гама. Легка, прозора і багата українська колекція! За зізнанням дизайнерки, її ідея народилася саме в Садах. Одним із натхнень стали графічні роботи львівського художника Юрія Коха. Ми попросили Оксану Караванську розповісти детальніше про представлену колекцію.
– Ваша колекція була натхненна Митрополичіми Садами. Як це було?
– Тут дуже гарна енергетика, я стояла, дивилася на Святоюрську гору і уявляла собі, як було би круто, коли б зіграли трембіти! Ось ми і привезли трембіти. Мене завжди захоплювали глибинність та містичність гір. Тому у цій колекції поєдналися старовинна гуцульська музика і сучасна графіка, новітні технології і авторські орнаменти, а містика гір об’єднала український одяг із грузинськими прикрасами.
– Чим Ви керувалися при виборі тканин?
– Половину тканин я зробила сама. Повишивала і спеціально поплісирувала і погофрувала, вигадала свої особисті технології.
– Який склад тканин?
– Дуже різний. Люблю поєднувати речі, які між собою не поєднуються. Наприклад, пластик з натуральним шовком.
– Що символізує вишивка?
– П’ять років тому я створила проект, який назвала «Вишиванка третього тисячоліття». І я розумію, що зараз символістика вже не настільки потрібна у вишивці, як колись було традиційно. Я просто роблю красиву вишивку – таку, яка подобається мені та моїм клієнтам. Не закладаю символів, бо це треба дуже глибинно копати; я легше, напевно, до цього ставлюся.
-Ви багаторазово використовували зображення коней.
– Так. Тому що є трохи гуцулів. Гуцули, коники, гори – така асоціація.
– Строката гамма передає Ваш різний настрій?
– Так. Я дуже рідко таке роблю, тому що з кольорами завжди дуже обережна, а ось у цьому році захотілося в цьому самому місті такої яскравості.
– У Вас дуже багато прозорих нарядів. Це провокація?
– Провокація. Жінка завжди має бути провокуючою.
– Скільки часу витрачається на одну сукню?
– Дуже по-різному. Наприклад, в мене була така ситуація, що я тільки закінчила останні моделі, а вже точно знала, що робити наступного разу. А деколи буває, що сидиш,сидиш і не знаєш, не знаєш. А потім береш чистий аркуш і олівець і працюєш. І все воно приходить.
– Скільки коштує сукня з Вашої колекції?
– Від 20 тисяч гривень і до безмежності.
– Де ще буде такий показ?
– Я взагалі дуже давно перестала робити такі покази як колись, з тижнів моди вийшла років сім чи вісім тому. І роблю тепер покази тут. Наступного року буде обов’язково. А половина цієї колекції вже вигуляна в Каннах на червоній доріжці.
Наталія Кряж, Аліса Тітова
Фото: Степан Лутчин, Олександр Шамов